Dlaczego teraz nie czas na wsparcie Premium

Stany Zjednoczone borykają się z dużymi i rosnącymi deficytami budżetu federalnego, napędzanymi w znacznej mierze prognozowanym wzrostem wydatków Medicare. Ostatnio różne grupy zaproponowały rozwiązania, które nazywają wsparciem premium lub zdefiniowanym wsparciem . Panel studyjny Centrum Polityki Bukartiskiej, któremu przewodniczył były senator i przewodniczący komisji budżetowej Pete Domenici (R-NM) i Alice Rivlin, były dyrektor ds. Biuro Zarządzania i Budżetu oraz Biuro Budżetowe Kongresu zaproponowały jeden wariant. Senator Ron Wyden (D-OR) i przedstawiciel Paul Ryan (R-WI) zaproponowali podobny plan. Propozycje te oferowałyby bony beneficjentom Medicare w celu zakupu prywatnego ubezpieczenia lub tradycyjnego Medicare. Prywatne plany mogą się różnić, ale wartość aktuarialna tych alternatyw musiałaby być co najmniej równa tradycyjnemu Medicare. Wzrost kwoty kuponu zostałby ograniczony przez indeks, który powinien rosnąć wolniej niż koszty opieki zdrowotnej. Zwolennicy twierdzą, że osoby rejestrujące się w sposób uwzględniający koszty oraz konkurencja między ubezpieczycielami poszukującymi zysku spowodowałyby obniżenie kosztów programu. Ale gdyby tak nie było, ograniczenie wzrostu byłoby to możliwe poprzez przeniesienie kosztów na osoby starsze i niepełnosprawne.
Czy wsparcie premium według zaproponowanych obecnie pomysłów jest dobrym pomysłem. Czy teraz nadszedł czas na wprowadzenie fundamentalnych zmian w Medicare. Uważamy, że odpowiedź na oba pytania brzmi: nie.
Idea wsparcia premium pochodzi z 1995 r. Nie powiodło się wysiłki reformatorskie prezydenta Billa Clintona. Wydatki na Medicare rosły szybciej niż ogólne wydatki na opiekę zdrowotną. Różne grupy proponowały zastąpienie Medicare bonów w nadziei, że konkurencja powstrzyma wzrost wydatków.
Wielu obserwatorów uważało, że po prostu upuszczanie pieniędzy na populację Medicare i proszenie ich o wsparcie dla siebie na słynnym dysfunkcyjnym rynku ubezpieczeń indywidualnych było receptą na katastrofę. W 1995 roku Aaron i Reischauer opisali elementy nowo ochrzczonego planu – premium support – które mogą zminimalizować te ryzyka.1 Pierwszym elementem było to, aby uniknąć systematycznych zmian kosztów dla osób starszych i niepełnosprawnych, początkowy poziom kuponów powinien wynosić co najmniej tak hojne jak Medicare, a jego wartość powinna rosnąć tak szybko, jak ogólne wydatki na opiekę zdrowotną na osobę. Po drugie, oferty ubezpieczeniowe powinny być rygorystycznie regulowane. Należy zaproponować tylko kilka rodzajów planów, aby wybór był zrozumiały. Sprzedaż powinna odbywać się za pośrednictwem agencji rządowej lub organizacji non-profit, która zapewni obiektywne informacje i doradztwo dla klientów. Po trzecie, korekta ryzyka – płatności krzyżowe między planami zdrowotnymi w celu zrekompensowania różnic w charakterystyce ryzyka zarejestrowanych – musiały być wystarczająco dobre, aby zniechęcić do szumowania śmietany , czyli praktyki firmy ubezpieczeniowej polegającej na konkurowaniu poprzez zapisywanie osób, które mają generować poniżej średniej koszty.
Obecne plany nie zawierają tych elementów, a nawet gdyby tak się stało, w dzisiejszym politycznym otoczeniu nie ma szans na ich uchwalenie lub utrzymanie. Jakiekolwiek zalety takiego planu mogły mieć w 1995 roku, zmieniły się okoliczności.
Po pierwsze, Stany Zjednoczone rozpoczęły program reformy systemu opieki zdrowotnej, który obiecuje kontrolować wzrost wydatków i który dostarczy dodatkowych informacji na temat tego, czy wsparcie premii może działać dla zarejestrowanych w Medicare.
[podobne: ortodoncja wrocław, asmed, zespół abstynencyjny leczenie domowe ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: asmed ortodoncja wrocław zespół abstynencyjny leczenie domowe