Sąd Najwyższy Przegląd ustawy o reformie służby zdrowia

Jeszcze w tym miesiącu Sąd Najwyższy Stanów Zjednoczonych zbada konstytucyjność ustawy Affordable Care Act (ACA), potencjalnie stanowiącą przełomową decyzję. W większości przypadków Sąd Najwyższy przyznaje godzinę na wystąpienie ustne – 30 minut dla każdej ze stron. W sprawie reformy systemu opieki zdrowotnej Trybunał wyznaczył 6 godzin na ustną dyskusję – najwięcej czasu poświęconego sprawie od ponad 45 lat. Argumenty te będą miały miejsce 26, 27 i 28 marca (patrz ramka), a orzeczenie Trybunału prawdopodobnie zostanie ogłoszone w czerwcu. Stawiając podstawy do największego rozszerzenia opieki zdrowotnej od czasu ustanowienia Medicare w 1965 roku, ACA osiągnie około 32 milionów z 50 milionów Amerykanów, którzy są teraz nieubezpieczeni. Zrobi to na dwa sposoby.
Po pierwsze, począwszy od 2014 r. Indywidualny mandat ACA wymaga większości obywateli i legalnych rezydentów, których dochody przekraczają próg składania federalnych podatków dochodowych, aby utrzymać ubezpieczenie zdrowotne lub zapłacić karę finansową – z wyłączeniami dla tych, którzy nie mogą sobie pozwolić na pokrycie, mają dochody poniżej 100% federalnego poziomu ubóstwa lub brak pokrycia przez mniej niż 3 miesiące w roku. Osoby o dochodach pomiędzy 100% a 400% poziomu ubóstwa będą kwalifikowały się do federalnych subsydiów opartych na dochodach. Poszczególne zlecenia, po pełnym wdrożeniu w 2016 r., Mają dodać 16 mln osób do zwojów ubezpieczonych.
ACA upoważnia również do tworzenia głównie administrowanych przez państwo giełd ubezpieczeniowych, za pośrednictwem których osoby fizyczne i małe firmy mogą nabywać polisy ubezpieczeniowe. Państwa mają znaczną swobodę w określaniu minimalnych podstawowych świadczeń, które muszą być pokryte przez wszystkie oferowane polisy ubezpieczeniowe. Wśród innych wymogów, zgodnie z ACA, firmy ubezpieczeniowe nie mogą odmawiać ubezpieczenia ani naliczać wyższych składek na podstawie wcześniejszych warunków medycznych, mają ograniczoną zdolność do odstąpienia od polis i nie mogą ustanawiać rocznych limitów zasięgu.
Po drugie, ACA rozszerza uprawnienia Medicaid na wszystkich obywateli i niektórych legalnych rezydentów o dochodzie do 133% poziomu ubóstwa, dzięki czemu dodatkowe 16 milionów osób kwalifikuje się do programu federalnego państwa. Państwa nieprzestrzegające ryzyka ekspansji tracą wszystkie federalne fundusze Medicaid. Rząd federalny zapłaci 100% zasiłku Medicaid za nowo zakwalifikowane na pierwsze 2 lata i stopniowo zmniejszy swój wkład do 90% w 2020 roku.
Wyzwania dla obu tych postanowień ACA będą wymagały, aby Trybunał zastosował zasadę federalizmu, która uznaje podział władzy między rząd federalny i stanowy. Konstytucja USA przypisuje rządowi federalnemu szereg uprawnień, rezerwując resztę odpowiednio państwom lub ludziom . Sędziowie ustalą, czy przy tworzeniu ACA Kongres przekroczył swoje uprawnienia.
Kluczowe decyzje sądu dotyczące ustawy o przystępnej cenie. Dodatkowe szczegóły dotyczące spraw można znaleźć w interaktywnej osi czasu.
Złożono wiele pozwów przeciwko ACA, ale Sąd Najwyższy wybrał do rozpatrzenia sprawę wniesioną przez 26 państw i National Federation of Independent Business (Florida v. HHS) (patrz oś czasu, interaktywna oś czasu jest dostępna wraz z pełnym tekstem tego artykuł na)
[przypisy: strefy tętna kalkulator, badania z krwi na nerki, choroba autosomalna ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: badania z krwi na nerki choroba autosomalna strefy tętna kalkulator