Wsparcie dla przemysłu CME – czy jesteśmy w punkcie krytycznym cd

Przemysł może również dążyć do podwojenia swoich wysiłków w celu wywarcia wpływu na profesjonalne społeczeństwa, decydentów i liderów opinii, z których każdy może wywrzeć istotny wpływ na praktykę poszczególnych lekarzy. Dlatego też wysiłki zmierzające do uregulowania CME nie powinny być podejmowane w oderwaniu od miriady innych sposobów, w które przemysł oddziałuje i wpływa na lekarzy i instytucje. Ostrożne próby dotarcia do silosów edukacji, badań i praktyki klinicznej mogą prowadzić do bardziej spójnego zestawu zasad i pomóc w uniknięciu niezamierzonych negatywnych konsekwencji. Chociaż wsparcie dla akredytowanych CME w branży najprawdopodobniej nie zniknie całkowicie w najbliższej przyszłości, w wyniku zmian kulturowych, regulacyjnych i ekonomicznych zaczyna się zmiana kierunku w kierunku większych ograniczeń – i kilka odważnych działań. CME i opieka zdrowotna będą dla niej lepsze. Pytanie zarówno zwolenników, jak i przeciwników większych ograniczeń nie dotyczy tego, czy powinniśmy wprowadzić te zmiany – ten pociąg już opuścił stację – ale jak zmaksymalizować korzyści z tych zmian i uniknąć niezamierzonych konsekwencji w innych aspektach relacji lekarz-przemysł.
Finansowanie i ujawnianie informacji
Poglądy wyrażone w tym artykule są poglądami autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy ACCME lub Departamentu Spraw Weteranów.
Formularze ujawnień dostarczone przez autorów są dostępne wraz z pełnym tekstem tego artykułu na stronie.
Author Affiliations
Z Wydziału Geriatrycznego (MAS, CSL), Departamentu Medycyny (MAS, CSL, RBB) i Biura Dziekana ds. Absolwenta i Kontynuowania Edukacji Medycznej (RBB), University of California, San Francisco; i San Francisco VA Medical Center (MAS, CSL) – oba w San Francisco; oraz Komitet ds. Akredytacji przy Radzie Akredytacyjnej ds. Ustawicznego Kształcenia Medycznego (RBB).

Materiał uzupełniający
Referencje (5)
1. Rada Akredytacyjna ds. Ustawicznego kształcenia medycznego. Dane rocznego raportu ACCME 2010. 2010 (http://www.accme.org/dir_docs/doc_upload/e7520312-92c3-4969-acf0-bdf4c5b8d289_uploaddocument.pdf).

2. Komisja ds. Konfliktu interesów w badaniach medycznych Edukacja i praktyka, Instytut Medycyny. Konflikt interesów w badaniach medycznych, edukacji i praktyce. Washington, DC: National Academies Press, 2009.

3. Brennan TA, Rothman DJ, Blank L, i in. Praktyki w branży ochrony zdrowia, które powodują konflikty interesów: propozycja polityki dla akademickich ośrodków medycznych. JAMA 2006; 295: 429-433
Crossref Web of Science Medline
4. Fletcher SW. Podsumowanie konferencji przez przewodniczącego. W: Hager M, Russell S, Fletcher SW, wyd. Kształcenie ustawiczne w zawodach związanych ze służbą zdrowia: poprawa opieki zdrowotnej poprzez uczenie się przez całe życie. Nowy Jork: Josiah Macy, Jr. Foundation, 2008: 13-23.

5. Rada Akredytacyjna ds. Ustawicznego kształcenia medycznego. Dodatek do raportu rocznego ACCME 2010: analiza dystrybucji wsparcia komercyjnego i długoterminowe trendy cme. 2011 (http://www.accme.org/sites/default/files/null/606_2010_Annual_Report_Addendum_20110915.pdf).

Zamknij odniesienia
Cytowanie artykułów (20)
Zamknij Cytowanie artykułów
[więcej w: psychologia pracy, psychoterapia warszawa, gdynia psycholog ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: gdynia psycholog psychologia pracy psychoterapia warszawa